Til trods for at Danmark er et lille land, der er placeret trygt mellem større lande, som Tyskland, Sverige og Norge, så har vi en rig historie.

Visualisering er vejen frem til at vække interesse

Historien er altid i fokus, og med god grund, for der er masser af den. Tag familien med på en lærerig rejse tilbage gennem tiden på museum, og blive klogere på hvordan ens land blev til. Fra barbariske vikinger tilbage under Harald Blåtand, til det civiliserede land vi kender i dag. Der er sket meget.

Det er en perfekt aktivitet for børnene at tage dem med på rejsen, og udvide deres horisont med interessen for deres land. Mange lærer ofte bedre visuelt, og derfor er det ideelt med museum til at bidrage med billeder til hukommelsen.

Giv faklen videre

Børns hjerner er næsten som en svamp, og hvis man allerede selv har en lille historiker gemt i en som man gerne vil videreføre til ens afkom, så er der intet bedre end en dag væk fra hverdagen fyldt med spændende historie. Så er det med at få pakket madpakkerne, da der jo er nok historie at tage hul på, så timerne kan hurtigt blive mange.

Gør det til en lej også, med en quiz og præmier sidst på dagen. Det kunne for eksempler være at præmien var en is. Det styrker hukommelsen og øger kun interessen endnu mere.

En god nats søvn giver fornyet energi

Efter en lang dag med nye indtryk og fortællinger om danskernes fortid, kan ens hoved godt gå hen og blive træt. Et træt hoved giver ofte en træt krop, som trænger til en god nats søvn. En god nats søvn skal til så de næste strabadser, der kan forekomme dagen efter, kan blive håndteret med finesse.

Der skal selvfølgelig en god seng til for at få en god nats søvn, og der er ikke noget bedre end kontinentalsenge til at klare opgaven. Om det er ren afslapning med en god bog i sengen efter en lang dag ude, eller om det handler om at sørge for den korrekte komfort til om natten, så er en kontinentalseng svaret.

De kommer både med en boksmadras, en springmadras og en topmadras, så man er totalt dækket ind og komforten er i top. Så er der også energi til at dykke endnu længere ned i historien dagen efter.